Na de eerste afspraken en de kernvragen voor de interviews vast gesteld ben ik op onderzoek uit gegaan wat het doel van de organisatie van lowlands is, en hoe ze over het festival denkt.
Wat meteen al opvalt is dat er twee deling is in het festival wat in de volksmond lowlands genoemd word, de versie van ''67 en ''68 en de jaarlijkse versie vanaf ''93. In de versies van ''67 en ''68 waren georganiseerd puur en alleen voor de sfeer, er waren geen topacts waar mensen voor kwamen, puur en alleen nieuwe dingen proberen en een goeie sfeer creëren. Wat je in de versies vanaf ''93 ziet is dat het in tegenstelling tot de vorige edities georganiseerd word door een bedrijf en er dus winst mee wil behalen. Mojo Concerts is de organisator van de lowlands edities zoals we ze nu kennen, ze proberen nog steeds wel de gedachtegang van vroeger erin te verwerken door relatief veel nieuw talent en opkomende bands een kans te geven het grote publiek te zien. En daarnaast zijn er talloze andere activiteiten om het publiek te amuseren en een unieke sfeer neer te zetten. Dit is dan ook een unieke kans voor sponsoren om nieuwe dingen te proberen, hierdoor trekt het festival ieder jaar weer grote nieuwe sponsoren aan waardoor het voor de organisator ook interessant blijft om het festival jaar na jaar te organiseren.
De kern van de bevonden resultaten is dat Mojo Concerts haar best doet het festival het vernieuwende en gezellige karakter te laten houden. om daarmee de commerciële doelen niet uit het oog te verliezen.
p.s. nog een interessant filmpje over lowlands
Wat meteen al opvalt is dat er twee deling is in het festival wat in de volksmond lowlands genoemd word, de versie van ''67 en ''68 en de jaarlijkse versie vanaf ''93. In de versies van ''67 en ''68 waren georganiseerd puur en alleen voor de sfeer, er waren geen topacts waar mensen voor kwamen, puur en alleen nieuwe dingen proberen en een goeie sfeer creëren. Wat je in de versies vanaf ''93 ziet is dat het in tegenstelling tot de vorige edities georganiseerd word door een bedrijf en er dus winst mee wil behalen. Mojo Concerts is de organisator van de lowlands edities zoals we ze nu kennen, ze proberen nog steeds wel de gedachtegang van vroeger erin te verwerken door relatief veel nieuw talent en opkomende bands een kans te geven het grote publiek te zien. En daarnaast zijn er talloze andere activiteiten om het publiek te amuseren en een unieke sfeer neer te zetten. Dit is dan ook een unieke kans voor sponsoren om nieuwe dingen te proberen, hierdoor trekt het festival ieder jaar weer grote nieuwe sponsoren aan waardoor het voor de organisator ook interessant blijft om het festival jaar na jaar te organiseren.
De kern van de bevonden resultaten is dat Mojo Concerts haar best doet het festival het vernieuwende en gezellige karakter te laten houden. om daarmee de commerciële doelen niet uit het oog te verliezen.
p.s. nog een interessant filmpje over lowlands
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.