Dames en Heren,

Jongens en Meisjes

Studenten en Docenten

kortom, iedereen


Welkom


A Busride to F2 Paradise, is een project waarbij wij (Michelle, Tinus, Rick, Leroy en Sander) een event gaan bedenken en ontwikkelen voor op het festival terrein van Lowlands. Op deze blog zullen de vorderingen en gedachtegangen van ons zo goed mogelijk zichtbaar gemaakt worden.

Veel plezier met het lezen van deze blog en mocht je nou nog inspirerende ideeën hebben, deel ze met ons!


Met de Vriendelijkste groeten

de creative geniën van F2


dinsdag 2 maart 2010

De 3 onuitgewerkte concepten

Hierbij een overzicht met de 3 ONUITGEWERKTE concepten. Deze worden in volgende berichten verder toegelicht en uitgewerkt! Ook staan er bij deze 3 concepten de ideeën die bij deze doelgroep horen.

Doelgroep
Mensen met een negatief beeld over bekerrapers.

Ideeën bij deze doelgroep
- Gratis drankje bij inleveren van 10 bekerrapers foto’s. Na afloop van het festival kunnen de bekerrapers een boekje met foto’s ophalen om te kijken of hij/zij daar in staat.
- Een camping voor bekerrapers.
- Een datingbureau voor bekerrapers, zodat ze samen op pad kunnen.
- Lowlands bekerraper opsporingsdienst.
- Een bekerraap pak die bekerrapers lastigvalt (zoals Kaaskop en Poephoofd).
- Een bekerraap verzamelaar. Een grote beker om bekertjes in te verzamelen. Een pak oid.
- Bekerrapers krijgen bij inlevering van hun bekers een extraatje bij hun consumpties. Dit kan een knuffel zijn oid.
- Luchtcamera om patronen van bekerrapers op te sporen als we ergens een grote berg bekers plaatsen.
- Vindt de gouden beker. Een beker met een chip oid. Wie deze vindt krijgt een prijs.
- Een kraam opzetten waar bekerrapers bekers kunnen inwisselen 2-1. Veel mensen zullen hier intrappen.
- Bekerrapers kunnen bij inlevering van aantal bekers gratis douchen oid.
- Bekerrapers vijver maken waar mensen hun bekers in kunnen gooien en bekerrapers net als eenden een plek hebben om te verzamelen.
- 2 figuren die achter elkaar aanrennen, de ene is verkleed als beker, de ander als een of andere jager.
- Stempelkaart oid ontwikkelen die bekerrapers kunnen afstempelen zodat op het einde van het festival gekeken kan worden wie de meeste bekers verzamelt heeft.
- Alle verzamelde bekers van een dag verzamelen in een box zodat mensen kunnen raden hoeveel ze denken dat er verzameld zijn en hiermee een prijs oid winnen.
- Waardering creëren voor bekerrapers, hoe is nog niet bekend.
- Bekerrapers kunnen kiezen tussen gratis consumpties of gratis condooms.
- Een beker creëren die je kunt omtoveren tot condoom.
- Een tentoonstelling opzetten waar bekerrapers een kunstwerk kunnen maken van bekers.
- Een afterparty opzetten voor de bekerrapers. Bekerrapers kunnen zich aanmelden en er komt een benefiet concert voor bekerrapers.
- Als leger met grote bekers op je hoofd rond het festivalterrein rondlopen. Daarvoor loopt een man in groot bekerpak die ze willen ‘oppakken’.

Idee dat uitgewerkt gaat worden als concept
Als leger met grote bekers op je hoofd het festivalterrein rondlopen.

Doelstelling
Sympatie creëren voor bekerrapers.

Boodschap
Bekerrapers zijn net insecten. Niemand mag ze, maar ze zijn toch blij dat ze er zijn om alles wat schoner te houden.

----
Doelgroep
Mensen die uit principe geen alcohol drinken.

Ideeën bij deze doelgroep
- Tent maken waar het er net uitziet alsof je dronken bent.
- Alcohol ruilen tegen non-alcohol.
- Alcoholpercentage meten (hoe saai ben jij?).
- Test hoe dronken je bent met verschillende Amerikaanse politie trucjes.
- In een gecontroleerde omgeving alcohol uitproberen.
- De voordelen van alcohol drinken laten zien op een positieve manier.
- De voordelen van geen alcohol drinken laten zien op een positieve manier.
- In plaats van de koffiewekker, de bierwekker.
- De niet-alcohol drinkende mensen laten zien dat alcohol wel degelijk voor een positieve vibe zorgt.
- Een ‘simulator’ opzetten waar je alle stadia van dronken worden kunt doorlopen.
- Een tent waar mensen kunnen ervaren hoe het is om dronken te zijn dmv een hoofdtelefoon en microfoontjes, de stemmen worden dan vervormd oid.
- Mensen niet laten weten of ze alcoholisch of niet-alcoholisch bier krijgen. Kijken of de mensen hier dronken van worden op een bepaalde manier.

Idee dat uitgewerkt gaat worden als concept
De niet-alcohol drinkende mensen laten zien dat alcohol wel degelijk voor een positieve vibe zorgt.

Doelstelling
De niet-alcohol drinkende mensen laten zien dat alcohol wel degelijk voor een positieve vibe zorgt.

Boodschap
Alcohol is ´another state of mind´.

Waarom?
Waarom zou je alcohol drinken?
- Gezelligheid
- Je beleeft alles net wat anders
Waarom zou je geen alcohol drinken?
- Medisch
- Principekwestie

Toelichting
Als je geen alcohol drinkt mis je een gedeelte van het festival (zoals met carnaval). De Lowlands gedachte is de belevenis in een andere staat, met drank wordt dit allemaal wat logischer. Je kunt alcohol zien als een middel om los te komen van je normale gedachtes en gedaantes (om buiten jezelf te treden).

----
Doelgroep
Mensen die net nieuwe contacten hebben gelegd.

Ideeën bij deze doelgroep
- Een hut bouwen met mensen die je niet kent, om zo een relatie op te bouwen. Dit, met mensen die je op Lowlands hebt leren kennen, zodat je dan al kunt weten wat je aan elkaar hebt.
- Mensenhandel, waar mensen hun vrienden kunnen ruilen om zo nieuwe contacten op te bouwen.
- Test je vriendschap op een bepaalde manier (iets (ver)bouwen oid).
- Tweepersoons t-shirt ontwerpen met meerdere personen om zo een vriendschap op te bouwen.

Idee dat uitgewerkt gaat worden als concept
Tweepersoons t-shirt ontwerpen met meerdere personen om zo een vriendschap op te bouwen.

Boodschap
1 + 1 = 1

Doelstelling
Mensen dichter bij elkaar brengen en zorgen dat vriendschappen langer duren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.